تعریف انجمن بازاریابی آمریکا برای برند:

یک نام تجاری، اصطلاح، علامت، نشان یا طرح یا ترکیبی از اینهاست که برای شناسایی کالاها یا خدمات فروشنده یا گروهی از فروشندگان و متمایز کردن این کالاها یا خدمات بکار می­رود.

به­طور خلاصه نام تجاری سبب شناسایی فروشنده یا سازنده می­شود. یک نام تجاری در حقیقت تعهد دائمی یک فروشنده برای ارائه مجموعه­ ای از ویژگی­ها، مزایا و خدمات خاصی به خریداران است. به هر ترتیب تا زمانی که یک محصول یا خدمت دارای وجه ممیزه مشخصی نباشد، نمی­توان به سادگی آنرا برند نمود و این برند را به گونه­ ای پایدار پاس داشت.

اصول برندسازی:

  • انتخاب یک نام صحیح
  • داشتن لوگوی مناسب
  • تعیین قلمروی جغرافیایی
  • تعیین تنوع سبد محصولات
    • کیفیت مستمر
    • تبلیغات
    • امور مربوط به روابط عمومی یا تبلیغات غیرمستقیم

    انواع برند:

    • برند انفرادی؛ برای هر محصول یک برند انتخاب می­کنند.
    • برندهای فامیلی؛ مجموعه­ا ی را تحت یک برند به بازار عرضه می­کنند.
    • 3) برند شرکتی؛ مثل نساجی بروجرد، محصولات شیمیایی و محصولات پتروشیمی.
    • برند ترکیبی؛ استفاده از ترکیبی از روش­های مختلف (شرکت تاژ، بهداد و ...)

    جایگاه اقتصادی برند:

    برند در واقع بیانگر توانمندی و کیفیت محصولات تولیدی شرکت­های مختلف جهان است و هرچه این برند از قدمت بیشتری برخوردار باشد، اصالت و ارزش اقتصادی آن بیشتر خواهد بود.

    برترین برندهای دنیا که نامشان بر تارک اقتصادی می­درخشد:

    • آمازون با ارزش حدود 220 میلیارد دلار
    • گوگل با ارزش حدود 160 میلیارد دلار
    • اپل با ارزش حدود 140 میلیارد دلار
    • مایکروسافت با ارزش حدود 117 میلیارد دلار
    • سامسونگ با ارزش حدود 94 میلیارد دلار
    • بانک ICBC با ارزش حدود 80 میلیارد دلار
      • فیسبوک با ارزش حدود 79 میلیارد دلار
      • فروشگاه­های زنجیره­ای والمارت با ارزش حدود 77 میلیارد دلار
      • پینگ­آن با ارزش حدود 69 میلیارد دلار
      • هووآوی با ارزش حدود 65 میلیارد دلار

      تعریف استارت آپ:

      یک سازمان موقت است که با هدف یافتن یک مدل کسب و کار تکرارپذیر و مقیاس­پذیر بوجود آمده است. دقت شود استارت­آپ؛ یک رویداد، وبسایت، اپ موبایل یا یک شرکت کوچک که در حال درآمدزایی و رشد است، نیست.

اشتراک گذاری پست در شبکه های اجتماعی

Submit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

0 #2 الهام شکیبافر 1400-11-11 10:49
بسیار زیبا و شفاف بود ؛ و اطلاعات نابی در رابطه با مبحث برند و برند سازی ارائه شده که حائز اهمیت هست ،سپاسگزارم از شما آقای دکتر قاسمی شاد بابت این گردآوری زیبا و جامع از مقالات ناب مدیریتی.
نقل قول کردن
0 #1 دکتر مریم السادات دبیری 1400-03-24 00:03
بسیار عالی ،
مفهوم برند و اصول برندسازی بطور کامل و دقیق تشریح شده است.
برند، شخصیت محصول و شهرت برند، جایگاه محصول را در بین رقبا مشخص میکند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


آمار بازدیدکننده گان

مترجم آنلاین

مترجم آنلاین

دیکشنری آنلاین

نظرسنجی

نظرسنجی شما در رابطه با وب سایت ؟

بازدیدکننده گرامی با تشکر از بازدید شما از سایت مدیریتی اینجانب، لطفا ضمن شرکت در نظرسنجی، نظرات خود را ذیل یکی از مطالب سایت مرقوم فرمائید. با سپاس فراوان دکتر حسن قاسمی شاد


با توجه تجربیات بیش از سی سال در بخش دولتی و خصوصی و نظر به درخواست هاي مکرر بازدیدکنندگان سایت، آماده ارائه خدمات مشاوره مدیریت در زمینه های مختلف منجمله

1-مدیریت منابع انسانی

2- مشاوره رهبری و مدیریت استراتژیک

3 - تهیه طرح های تجاری

4 - مدیریت ژاپن

 

لطفا درخواست خود را به صورت دقیق و شفاف به ایمیل اینجانب hghasemishad@gmail.com ارسال نمایید.

تلفن تماس ضرورری 09124193508

نظرات و پیشنهادات :‌

بازدید کننده گرامی، ضمن تشکر و قدردانی از انتخاب سایت مدیریتی اینجانب و آرزوی بهترینها برای جنابعالی ،لطفا نظرات و پیشنهادات خود را ذیل یکی از مطالب و مقالات سایت که در 6 حوزه مدیریت دسته بندی موضوعی شده است مرقوم فرمائید. با تشکر و سپاس از شما  بازدیدکننده عزیز.                      

دکتر حسن قاسمی شاد

Go to top