بحث و مذاکره بر سر معامله قطعی برای بسیاری از مردم یک رویا است، خواه این معامله یک قرارداد خرید یک کارخانه باشد و یا خرید یک خانه و یا موارد دیگر. بسیاری از معاملات به دلیل عدم مهارت یک طرف در متقاعد کردن دیگران در مورد ارزش هایی که دو طرف میتوانند با هم ایجاد کنند، صورت نمیگیرند. قبل از هر چیز به خاطر داشته باشیم که هیچ قانون مطلقی در مذاکره وجود ندارد و این ها بیشتر توصیه هایی هستند که باعث موفقیت بیشتر خواهند شد.
در حقیقت مذاکره مهارتی ست که هر فردی میتواند از آن استفاده کند.
نخستین پنجشنبه ماه ژوئن در هر سال که امسال با اول ژوئن مصادف شده است، به عنوان یک سنت به جشن روز جهانی مشاوران مدیریت اختصاص یافته است. مشاوران مدیریت نقش بسیار مهم و کلیدی در سازمان ها و شرکت های بزرک، متوسط و کوچک ایفا می نمایند.
خلاقیت به معنی به کار بردن تواناییهای ذهنی برای ایجاد یا خلق مفهومی جدید است و تداوم حیات سازمان به آن بستگی قابلتوجهی دارد. به عبارت دیگر، خلاقیت یک توانایی فکری است که میتواند به یک اختراع یا ایجاد ایدهای بکر در فرد خلاق منجر شود.
کارآفرینی هم فرآیندی است که در آن فرد کارآفرین با ایدههای خلاقانه خود و نیز شناسایی فرصتهای جدید، به ایجاد کسب و کار و شرکتهای نوآور و رشدیابندهای اقدام میکند که توام با پذیرش ریسک است و در نهایت به معرفی محصول یا خدمت جدیدی به جامعه منجر میشود.
بارونس سوزان گرینفیلد، عصبشناس و متخصص خلاقیت، با این عقیده موافق است. او میگوید: «رشد مغز انسان شبیه رشد شاخههای درخت است. هرچه این شاخهها بیشتر رشد کنند، اتصالات بیشتری ایجاد میشود و این اتصالات است که شما را به آن لحظه» یافتم «میرساند.».
اما او قبول دارد که مرز بین فایده و ضرر باریک است: «محدودیتها میتوانند هم برای خلاقیت مفید باشند و هم مشکلآفرین.»
بدون محدودیت، حوصلهمان سر میرود وبیانگیزه میشویم. اما اگر محدودیتها زیاد باشند، مضطرب میشویم و از پا در میآییم.
تحقیقات نشان میدهد که «نمودار خلاقیت» به شکل یک U برعکس است که نقطه اوج آن همیشه در نیمه است.
چهارشنبه دوم اسفند ماه برابر با ۲۱ فوریه ۲۰۲۴ سالروز تولد امپراتور ژاپن عالیجناب نارو هیتو بود. ایشان ۱۲۶ مین امپراطور ژاپن است که جانشین پدرش آکی هیتو شد.
نام عصر جدید به ریوا تغییر کرد.
عالیجناب نارو هیتو وارد ۶۴ سالگی شدند.
به همین مناسبت به دعوت سفارت ژاپن در تهران مراسمی ویژه و با شکوهی
چهل و یکمین نشست ژاپن شناسی تحت عنوان «فرهنگ کار و سبک مدیریت در شرکت های ژاپنی» و «حرکت بهره وری در آسیا با محوریت ژاپن» با سخنرانی جناب آقای دکتر سید محمد موسوی جهان آبادی مدیر ارشد تحقیق و توسعه شرکت فوجی فیلم و استاد دانشگاه سوفیا و
یکشنبه اول بهمن ماه ۱۴۰۲ میهمان خانم دکتر ناهید پوررستمی عضو هیات علمی دانشگاه تهران و رئیس گروه مطالعات جنوب و شرق آسیا و اقیانوسیه دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران بودم و در ارتباط با نحوه همکاری با گروه مطالعات آسیای شرقی و اقیانوسیه مرتبط با مدیریت ژاپن تبادل نظر داشتیم. در خاتمه ایشان دو کتاب نفیس و وزین که یکی تالیف و دیگری ترجمه خودشان بود به من هدیه کردند.
نرخ رشد در ارزش کلی برندها در سال گذشته میلادی برابر با ۱۶ درصد افزایش داشته، ولی در سال ۲۰۲۳ با کاهش چشمگیر ۵.۷ درصدی همراه بوده است. ارزش کلی برندها در سال ۲۰۲۳ برابر با ۳.۳ تریلیون دلار (۳.۱ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۲) گزارش شده است.
به گفته گونزالو بروخو، مدیرعامل جهانی اینتربرند، پس از چند سال رشد قوی ارزش برند، ما وارد دورهای از رکود شده ایم و فهرست امسال رشد متوسطی را در ارزش کلی برند نشان میدهد.
بیش از دو دهه تجزیه و تحلیل نشان میدهد شرکتهایی که به مجموعه متنوع تری از نیازهای مشتریان پاسخ میدهند، همچنان صدر فهرست را به خود اختصاص داده اند.
به گفته مانفردی ریکا، مدیر ارشد استراتژی اینتربرند، برند اپل را دیگر نمیتوان به یک بخش نسبت داد. این برند در عرصههای مختلف رقابت میکند و به مشتریان خود در زمینه اتصال (گوشی هوشمند آیفون)، رشد و شکوفایی (اپل واچ به عنوان یک دستگاه سلامت) و بسیاری موارد دیگر کمک میکند. فعالیت اپل در بخشهای مختلف موجب شده تا همچنان جایگاه با ارزشترین برند جهان را در فهرست اینتربرند حفظ کند.
اینجانب بعنوان رئیس سابق انجمن دانش آموختگان ایرانی دوره های پیشرفته آموزشی جایکا (ژاپن) در روز دوشنبه ۱۴ آگوست ۲۰۲۳ میلادی، ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۲ رأس ساعت ۱۵:۰۰ در دفتر نمایندگی آژانس همکاریهای بین الملل ژاپن ( جایکا) در تهران حضور یافتم.
در این جلسه بسیار خوب و مفید جناب آقای #اوسامو_تاناکا رییس دفتر نمایندگی جایکا در تهران ، خانم #یوشیکو_اوزاوا مشاور تدوین پروژه جایکا ، خانم #زینب_صدوقی کارشناس آموزش و خانم #صنم_انصاری کارشناس برنامه و امور اداری حضور داشتند.
لازم می دانم مختصری از اقدامات دفتر نمایندگی جایکا در ایران را برای آگاهی شما بزرگواران مرقوم نمایم.
خصوصیات بارز فرهنگی مردم ژاپن:
اینجانب زمانی که در سازمان امور اداری واستخدامی کشور و بعد در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مشغول خدمت بودم موفق شدم در3 بورس اعطایی به کشور ژاپن عزیمت نمایم. در سال 1995از طریق سازمان همکاریهای بین الملل ژاپن (جایکا) در دوره آموزشی اداره حکومت ملی پیشرفته. در سال 2003 از طریق سازمان بهره وری آسیایی در دوره آموزشی مدیریت دانش. در سال 2005 از طریق سازمان همکاری های بین الملل ژاپن (جایکا) در دوره اموزشی مدیریت منابع انسانی پیشرفته در دولت ژاپن.با توجه به اطلاعات کسب شده بنظرم مردم زاپن دارای ویژگی های بارز فرهنگی و مثبت ذیل هستند:َ
بازدیدکننده گرامی با تشکر از بازدید شما از سایت مدیریتی اینجانب، لطفا ضمن شرکت در نظرسنجی، نظرات خود را ذیل یکی از مطالب سایت مرقوم فرمائید. با سپاس فراوان دکتر حسن قاسمی شاد
با توجه تجربیات بیش از سی سال در بخش دولتی و خصوصی و نظر به درخواست هاي مکرر بازدیدکنندگان سایت، آماده ارائه خدمات مشاوره مدیریت در زمینه های مختلف منجمله
1-مدیریت منابع انسانی
2- مشاوره رهبری و مدیریت استراتژیک
3 - تهیه طرح های تجاری
4 - مدیریت ژاپن
لطفا درخواست خود را به صورت دقیق و شفاف به ایمیل اینجانب hghasemishad@gmail.com ارسال نمایید.
تلفن تماس ضرورری 09124193508
بازدید کننده گرامی، ضمن تشکر و قدردانی از انتخاب سایت مدیریتی اینجانب و آرزوی بهترینها برای جنابعالی ،لطفا نظرات و پیشنهادات خود را ذیل یکی از مطالب و مقالات سایت که در 6 حوزه مدیریت دسته بندی موضوعی شده است مرقوم فرمائید. با تشکر و سپاس از شما بازدیدکننده عزیز.
دکتر حسن قاسمی شاد