خدمت به مشتری به معنای انجام عملیاتی است که قبل از فروش، حین فروش یا عموماً بعد از فروش و به قصد افزایش برای مشتری و تغییر و بهبود ذهنیت او نسبت به کالا، توسط تولید کننده آن انجام میشود.
خدمت گرایی (Service Orientation):
اولویت دادن، اهمیت دادن، توجه و تفکر پیرامون انجام هر عملی که باعث رضایت مشتری، تأمین نیازها و خواستههای او و بالاخره باعث احساس شادابی مشتری میشود.
برای خدمت به مشتری، هر شخص یا سازمانی که ادعای خدمتگرایی دارند، باید عوامل زیر را در نظر داشته باشند:
الف) اعتقاد و ایمان و باور اینکه مشتری اهمیت دارد و اگر او نباشد، عرضه کننده و تولیدکننده، محملی برای بقا و کسب و کار و تجارت ندارند.
ب) دوری از شعار و انجام عمل واقعی و اثبات عقیده.
ج) اطلاعات واقعی از مشتری، کسب و کار او به گونهای که تلاشها و اقدامات تجاری بر پایه آنها شکل میگیرد.
د) سیستمها و فرآیندهای مناسب برای تحمیل خروجیهای مناسب به حال مشتری.
راهکارهای مهم ارائه خدمات مطلوب به مشتریان:
برنامه های آموزشی سازمانهای پیشرفته دنیا در 3 سطح:
الف) برای پرسنل داخلی سازمان با تأکید بر مشتری مداری.
ب) برای نمایندگان فروش و عوامل توزیع.
ج) برای مشتریان و مصرفکنندگان نهایی.
مزایای ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان:
بازدیدکننده گرامی با تشکر از بازدید شما از سایت مدیریتی اینجانب، لطفا ضمن شرکت در نظرسنجی، نظرات خود را ذیل یکی از مطالب سایت مرقوم فرمائید. با سپاس فراوان دکتر حسن قاسمی شاد
با توجه تجربیات بیش از سی سال در بخش دولتی و خصوصی و نظر به درخواست هاي مکرر بازدیدکنندگان سایت، آماده ارائه خدمات مشاوره مدیریت در زمینه های مختلف منجمله
1-مدیریت منابع انسانی
2- مشاوره رهبری و مدیریت استراتژیک
3 - تهیه طرح های تجاری
4 - مدیریت ژاپن
لطفا درخواست خود را به صورت دقیق و شفاف به ایمیل اینجانب hghasemishad@gmail.com ارسال نمایید.
تلفن تماس ضرورری 09124193508
بازدید کننده گرامی، ضمن تشکر و قدردانی از انتخاب سایت مدیریتی اینجانب و آرزوی بهترینها برای جنابعالی ،لطفا نظرات و پیشنهادات خود را ذیل یکی از مطالب و مقالات سایت که در 6 حوزه مدیریت دسته بندی موضوعی شده است مرقوم فرمائید. با تشکر و سپاس از شما بازدیدکننده عزیز.
دکتر حسن قاسمی شاد